31 sty 2013

VIVA ITALIA !



No i stalo sie . od kwietnia nie bedziemy mieli juz krolowej , tylko krola. Abdykacja krolowej Beatrix zaszokowala nie tylko mnie , ale i cala Holandie. dziwnie bedzie miec teraz faceta na tronie.tym bardziej , ze od 123 lat panowaly tu kobiety :) ciekawa jestem jak to bedzie....


A dzisiaj u mnie w domu klimaty wloskie. w kuchni unosi sie zapach czosnku , pomidorow i bazylii-czyli makaronowe wariacje w mojej wersji-rurki w sosie bolognese. a do tego lampka pysznego wloskiego wina. dzisiaj jest czas dla moich kubkow smakowych!
co do sosu :
-pol kg miesa mielonego wolowego
-2 puszki pokrojonych  pomidorow
-1 marchewka
-1 czerwona cebula
-3 zabki czosnku
-ok.6-7 listkow swiezej bazylii
-sol, pieprz,
-opakowanie makaronu ja mialam rurki.


mieso podsmazyc na oliwie z sola i pieprzem, dodac pokrojona w kostke cebule i starta na tarce na duzych oczkach marchewke. Podsmazyc jeszcze chwilke i zalac pomidorami z puszki. na koniec dodac zmiazdzony czosnek i posiekana bazylie.poddusic  5-10 minut. makaron ugotowac al dente najlepiej z l lyzka oliwy .wtedy makaron sie nie klei. smacznego!


2 komentarze:

  1. hihihi w piatki u mnie tez dzien czosnkowy:) czesto robie spaghetti:)dzics wyjatek,bo musialam cos z czasem zrobic zeby nie zwariowac a to dopiero pierwszy dzien:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ewka a to dopiero poczatek Twojej wolnosci :) jestem ciekawa co tam dzisiaj wyczarowalas ;)

    OdpowiedzUsuń